معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق

معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق

محفظه هایی که از تجهیزات الکتریکی محافظت کرده و سیم کشی ها را در داخل آن جا میدهند، تابلو برق می نامند که میتوان آنها را به شکل های گوناگون در بازار یافت. از نظر ولتاژ، نحوه نصب و مونتاژ تابلوبرق، محل نصب، نحوه ی دسترسی و از همه مهمتر از نظر جنس بدنه به چند دسته تقسیم می شوند که میتوان آنها را با توجه به پارامترهای ذکر شده در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه نمود. در این مقاله قرار است درباره ی انواع جنس تابلو برق بحث کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

با انواع جنس بدنه تابلو برق آشنا شوید

جنس بدنه تابلو برق ها به چند دسته تقسیم شده که هر کدام از آنها کاربردهای مجزایی دارند و در مکان ها و فضاهای مختلف نصب گردیده و مشخصه های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و از جمله انواع جنس تابلو برق می توان به تابلو برق های فلزی، کامپوزیت، پلاستیکی، پلی کربناتی و… اشاره نمود.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک : فروش تابلو برق

 

بدنه تابلو برق - ایران پارس الکتریک

جنس بدنه تابلو برق از نوع فلزی

این نوع تابلوها را از جنس ورقه های گالوانیزه میسازند و فلزات آنها توسط رنگ الکترواستاتیک، رنگ آمیزی می شود. معمولا این تابلوها را به دلیل داشتن ورقه های استیل ضد زنگ، گزینه مناسبی برای فضاهای باز مثل مکان های مرطوب و محیط های اسیدی میباشد. از مزیت این تابلوها میتوان به شکل پذیری و انعطاف فلز آنها اشاره نمود که میتوان تابلو برق های بزرگ و کوچک را به راحتی در ابعاد مختلف طراحی و تولید نمود. همچنین قیمت مناسبی نسبت به مدلهای دیگر دارند. لیکن با این مزایا، معایبی نظیر امنیت کم دارند یعنی رسانا بودن آنها، خطر برق گرفتگی را افزایش میدهد و حتی ممکن است در مواقع آتش سوزی امنیت چندانی نداشته باشند و به سرعت در برابر حرارت بالا، تجهیزات داخل آن از بین برود.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک : ساخت تابلو برق روشنایی

 

معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق- ایران پارس الکتریک

جنس بدنه تابلو برق از نوع کامپوزیت

این نوع تابلوها از نوع جدید جنس بدنه تابلو برق هستند که جنس آنها به دلیل ترکیب الیاف شیشه و رزین، بسیار بادوام و مستحکم بوده و از مقاومت و ایمنی بالایی برخوردارند و برای محیط های بیرونی گزینه مناسبی هستند. معمولا از نظر ابعاد مطابق با استانداردهای آلمان تعیین و ساخته میشوند. از مشخصه های مثبت این تابلوها مواردی نظیر ضد اشعه بودن، استحام بالایشان، ضد حریق و ضد زنگ بودن که مانع از زنگ زدگی و خوردگی میشود و طول عمر بالا و دارا بودن عایق الکتریسیته آنها اشاره نمود.

 

جنس بدنه تابلو برق از نوع پلی کربنات

این تابلوها از ترکیب رزین های ترموپلاستیک و الیاف کربن تولید شده و به همین دلیل نمیشود از آنها در محیط های بیرونی استفاده کرد چرا که در برابر اشعه خورشید، دچار شکنندگی می شوند. همچنین در برابر آتش سوزی و حریق نیز مقاوم نیستند که از آنها بهتر است برای محیط های داخلی استفاده شود.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک : قیمت تابلو برق طرح ریتال

 

جنس تابلو برق صنعتی

 

مطالعه مقاله تابلو برق چیست؟ از سایت ایران پاس الکتریک

 

در نهایت

تابلو برق محفظه ای است که میتوان درون آن تجهیزات الکتریکی را جای داد تا در برابر عوامل محیطی از آنها محافظت کرد. همچنین جنس بدنه در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر حفاظت و ایمنی افراد و تجهیزات الکتریکی تاثیرگذار میباشند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.