معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق

معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق

محفظه‌هایی که از تجهیزات الکتریکی محافظت کرده و سیم‌کشی‌ها را در داخل خود جا می‌دهند، تابلو برق می‌نامند؛ می‌توان آن‌ها را در ابعاد و شکل‌های گوناگون در بازار یافت.

از نظر ولتاژ، نحوه نصب و مونتاژ تابلوبرق، محل نصب، نحوه‌ی دسترسی و از همه مهمتر از نظر جنس بدنه به چند دسته تقسیم می‌شوند. از این رو در این پست وبلاگ قرار است، درباره‌ی انواع جنس تابلو برق بحث کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

با انواع جنس بدنه تابلو برق آشنا شوید

جنس بدنه تابلوهای برق به چند دسته تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مجزایی دارند و در مکان‌ها و فضاهای مختلف نصب می‌گردند.

همچنین مشخصه‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؛ انواع جنس تابلو برق شامل: تابلو برق فلزی، کامپوزیت، پلاستیکی، پلی کربناتی و… است.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک: فروش تابلو برق

بدنه تابلو برق - ایران پارس الکتریک

جنس بدنه تابلو برق از نوع فلزی

این نوع تابلوها را از جنس ورقه‌های گالوانیزه می‌سازند، فلزات آن‌ها توسط رنگ الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی می‌شود. معمولا این تابلوها به دلیل داشتن ورقه‌های استیل ضدزنگ، گزینه مناسبی برای فضاهای باز مانند: مکان‌های مرطوب و محیط‌های اسیدی هستند.

یکی از مزایای مهم این تابلو شکل‌پذیری و انعطاف فلز آن است؛ بدین معنی که می‌توان تابلوهای برق بزرگ و کوچک را به راحتی در ابعاد مختلف طراحی و تولید کرد. همچنین قیمت مناسبی نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

در کنار این مزایا، معایبی نظیر: امنیت کم دارند؛ یعنی رسانا بودن آن‌ها، خطر برق گرفتگی را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است در مواقع آتش‌سوزی امنیت چندانی نداشته باشند و به سرعت در برابر حرارت بالا، تجهیزات داخل آن از بین برود.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک: ساخت تابلو برق روشنایی

معرفی انواع جنس بدنه تابلو برق- ایران پارس الکتریک

نوع کامپوزیت جنس بدنه تابلو برق

این نوع تابلوها از نوع جدید جنس بدنه تابلو برق هستند؛ جنس آن‌ها به دلیل ترکیب الیاف شیشه و رزین، بسیار بادوام و مستحکم بوده و از مقاومت و ایمنی بالایی برخوردارند و برای محیط‌های بیرونی گزینه مناسبی هستند.

معمولا از نظر ابعاد مطابق با استانداردهای آلمان تعیین و ساخته می‌شوند. از مشخصه‌های مثبت این تابلوها می‌توان به مواردی نظیر: ضد اشعه بودن، استحام بالا، ضد حریق و ضدزنگ بودن که مانع از زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شود و طول عمر بالا و دارا بودن عایق الکتریسیته اشاره نمود.

جنس بدنه تابلو برق از نوع پلی کربنات

در ساخت این تابلوها از ترکیب رزین‌های ترموپلاستیک و الیاف کربن استفاده می‌شود؛ به همین دلیل نمی‌توان از آن‌ها در محیط‌های بیرونی بهره برد، چرا که در برابر اشعه خورشید، دچار شکنندگی می‌شوند. همچنین در برابر آتش‌سوزی و حریق نیز مقاوم نیستند و بهتر است برای محیط‌های داخلی استفاده شوند.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک: قیمت تابلو برق طرح ریتال

جنس تابلو برق صنعتی

 

مطالعه مقاله تابلو برق چیست؟ از سایت ایران پاس الکتریک

نهایتا

تابلو برق محفظه‌ای که می‌توان درون آن تجهیزات الکتریکی را جای داد تا در برابر عوامل محیطی از آن‌ها محافظت کرد. همچنین جنس بدنه در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که تاثیرگذاری زیادی بر حفاظت، ایمنی افراد و تجهیزات الکتریکی دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.