بررسی کلی سلول یا تابلو برق ایستاده

بررسی کلی سلول یا تابلو برق ایستاده

تا حالا این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که چه چیزی برق را در کل ساختمان شما حفاظت میکند؟ یا توزیع برق در کل ساختمان به چه صورت انجام میشود؟ جواب این سوالات برمیگردد به موضوع جذاب اصل کار یک برد توزیع برق که در آن همه قطع کننده­های تماس، واحدهای نشت زمین، زنگ درها و تایمرها و … قرار دارد. در اصل وظیفه­ی آن اطمینان حاصل کردن از توزیع منبع تغذیه در ساختمان است. که کل این منبع تغذیه برق از شبکه به ساختمان از طریق کابل تغذیه اصلی تامین میشود.

حال ماهیت اکثر تابلوهای توزیع برق متنوع است. یعنی میتوان آنها را به عنوان محفظه خالی، یک واحد استاندارد سیمی آماده استفاده یا چیزی که به طور خاص بر اساس نیاز برق کاربر تولید میگردد، خریداری کرد که یکی از انواع پرکاربرد تابلوهای برق مدل ایستاده یا سلولی آن است.

جالب ترین موضوع در مورد یک برد توزیع برق این است که می­توانید از هر مدل آن برای هر نوع ساختمانی با توجه به نیازتان تهیه کنید، به شرطی که هر برد توسط یک قطع کننده سوئیچ، کنترل شود.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک : قیمت تابلو برق ایستاده

دربارهی تابلو برق ایستاده یا سلول بیشتر بدانید
درباره ی سلول ایستاده بیشتر بدانید

درباره­ی تابلو برق ایستاده یا سلولی بیشتر بدانید

تابلو برق ایستاده یا سلولی؛ از حداکثر ارتفاع 210 سانتیمتر و عرض استاندارد 80 سانتیمتر برخوردارند و با توجه به طرح چینش تابلو میتوانند از 60 تا 110 سانتیمتر نیز متغیر باشند. ضخامت ورقه بدنه در اسکلت آنها حداقل 2 میلی‌متر است و اسکلت نگهدارنده آنها را معمولا از جنس پروفیل، فولاد یا نبشی آهنی و … میسازند. با توجه به اینکه این نوع تابلوها در طیف گسترده­ای موجودند، میتوان با لحاظ کردن فاکتورهایی نظیر اندازه، شکل ظاهری، پیکربندی و استانداردهای محافظتی مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ویژگی تابلوهای برق ایستاده

نصب این نوع تابلو بر روی اتاقک کابل، کانال و یا فونداسیون با استفاده از پیچ و مهره انجام میگیرد.

قابلیت دسترسی به لوازم از قسمت جلو یا پشت تابلو را با توجه به درب نصب‌شده روی تابلو برای شما فراهم میکند.

به انواع تابلوهای ریتال، طرح ریتال، سیواکن (زیمنسی)، کشویی، پایه جوشی و … تقسیم بندی میشوند.

این نوع محفظه­های الکتریکی، قابلیت حفاظت از تجهیزات شان در هر محیطی اعم از محیط­ های ملایم و سخت را دارند.

مشاهده محصولات ایران پارس الکتریک : تابلو برق ایستاده ریتال 

سوالات کلی در رابطه با تابلو توزیع برق آماده کرده­ایم که امیدواریم مفید واقع شوند

منظور از تابلو برق چیست؟

یک تابلو برق در اصل یک جعبه سرویس است که یک خط اصلی برق را به خانه متصل میکند و باعث توزیع جریانهای الکتریکی به مدارهای مختلف داخل خانه میشود. در واقع به قطع کننده­ها و فیوزها اطمینان می دهد که در جریان توزیع نیرو به مدارهای مختلف، هیچ جریان اضافی وجود ندارد.

آیا میتوان تابلو برق ها را در بیرون نصب کرد؟

آیا میتوان تابلو برق­ها را در بیرون نصب کرد؟

بله، یک پانل ممکن است در خارج از خانه نصب شود یا روی دیوار داخلی یا هر مکان دیگری، مهم این است که میتوان تابلوها را با جنس­های مختلف و در ابعاد متفاوت و به صورت ضدآب و برای استفاده داخلی یا خارجی تولید و روانه بازار نمود.

تابلو برق­های ایستاده چه ویژگی­هایی دارند؟

به طور کلی این نوع تابلوها از بدنه­هایی با دو در طراحی میشوند. درون آنها ابزارها، قطعات برقی و الکترونیکی را جا میدهند. جنس آنها فلز، فولاد ضدزنگ و یا … آن هم بر اساس فاکتورهای محیطی میتواند باشد. ضخامت ورقه بدنه آنها حداقل 2 میلی­متر است. مقاوم در برابر گرد و غبار و شرایط آب و هوایی بد نیز هستند.

مطالعه مقاله معرفی تابلو برق اضطراری از سایت ایران پارس الکتریک

در نهایت

مجموعه ایران پارس الکتریک سعی بر آن داشت تا مطلبی هر چند مختصر اما مفید را در مورد تابلو برق ایستاده یا سلولی آماده کرده و در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد تا اگر سوالی برایتان پیش آمد با مطالعه این نوشته به جواب دلخواهتان برسید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.