تابلو برق ایستاده

فروشگاه ایران پارس الکتریک طراح و تولیدکننده انواع تابلو برق ایستاده در مدل‌های متنوع مانند: تابلو برق ایستاده طرح ریتال، تابلو برق ایستاده سیواکن، تابلو برق ایستاده فشار قوی، فشار ضعیف و فشار متوسط و … است.

ساخت تابلو برق ایستاده از لاله زار

قیمت تابلو برق ایستاده

قیمت تعویض و یا خرید تابلو برق همیشه به عواملی بستگی دارد؛ این روزها نیز با وجود نوسانات موجود در بازار، محاسبه قیمت تابلو به روز خواهد بود. بنابراین برای اطلاع از نرخ به روز انواع تابلو برق می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ایران پارس الکتریک تماس حاصل نموده و کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

خرید تابلو برق ایستاده

این را بدانید که زمان تعویض و خرید تابلو برق، تنها تهیه جعبه تابلو کافی نیست؛ بلکه باید بخش‌های دیگری را که نیاز به تعویض دارند و قیمت آن‌ها نیز متفاوت است، تهیه کنید.

در هر حال فروشگاه ایران پارس الکتریک، آماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی است. کار طراحی و تولید انواع تابلو برق ایستاده نظیر: تابلو برق ایستاده طرح ریتال، قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور، تابلو برق ایستاده سیواکن، تابلو برق ایستاده فشار قوی، فشار ضعیف و فشار متوسط و … را انجام می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت‌ها می توانید با مشاوران فروش ما تماس حاصل نمایید.

 

تولید تابلو برق ایستاده

همانطور که از نامش مشخص است، حالتی ایستاده دارد و برای تکیه نیاز به چیزی ندارد. از این نوع تابلوها برای موتورخانه استفاده می‌شود. از نظر مدل به نوع تابلو برق ایستاده ثابت و یا چند منظوره تقسیم می‌شوند که تجهیزات کنترل، قدرت، پنوماتیکی، کلیدها، رله‌ها، ترمینال‌ها و… را می‌توان درون آن نصب نمود.

تابلوهای ایستاده (Standing electrical panel) چند منظوره را معمولاً در ارتفاع 2 متر که شامل: اسکلت فلزی، درب و فوندانسیون است، می‌سازند. همچنین ممکن است در سقف آن‌ها چندین قلاب حمل برای جابجا کردن تابلوها نصب گردد.

 

تولید تابلو برق ایستاده در تهران

ویژگی تابلو برق ایستاده فشار ضعیف چند خانه

ساختار این گونه تابلوها به نوعی است که با اسکلت نگهدارنده از آهن در فرم نبشی، ناودانی و سپری ساخته شده و پوشش آن‌ها از ورق‌های فلزی با ضخامت حداقل 2 میلیمتر یا بیشتر است که به وسیله پیچ و مهره به اسکلت نگهدارنده محکم شده‌اند.

ساختمان آن‌ها طوری است که هر سلول قابل تفکیک به سه، چهار و یا شش خانه اصلی بوده و هر خانه اصلی نیز قابل تفکیک به اجزای کوچکتر دو، سه و یا چهار خانه فرعی است. همچنین تمامی این خانه‌ها زیرسازی و رنگ‌کاری می‌شوند تا از فساد تدریجی و زنگ‌زدگی احتمالی در امان باشند.

مهمترین مرحله یعنی شینه‌کشی در این تابلوها باید به گونه‌ای باشد که در صورت ضرورت، اضافه کردن کلید در هر قسمت از تابلو اصلی توزیع، یا تعویض آن و یا تبدیل یک قسمت به چند قسمت و برعکس، بدون تداخل در ادامه کار تابلو امکان‌پذیر باشد.

پس بهتر است شینه‌ها را در صورت امکان به‌صورت مقطع گرد و با ایزولاسیون به کار برده شوند. معمولا ابعاد استاندارد تابلو برق فشار ضعیف نوع ایستاده چند خانه شامل: ارتفاع 200 سانتیمتر، عرض و عمق استاندارد 50 سانتیمتر است.

خرید سلول ایستاده

شاید اسم تابلو برق به گوشتان خورده باشد و یا اینکه در مکان‌های صنعتی بزرگ و ساختمان‌ها و … آن را دیده باشید. محفظه‌ای بسته که تجهیزات الکتریکی را درون آن جا می‌دهند؛ در ابعاد و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام مدل و قیمت خاص خود را دارند، مانند: تابلو سیواکن، قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور و تابلو برق ایستاده، برای اطلاع ازقیمت تابلو برق در مدل‌های مختلف با ما تماس بگیرید.

ساختار، ابعاد و جنس تابلو برق ایستاده

تابلو برق ایستاده یا سلولی از حداکثر ارتفاع 210 سانتیمتر و عرض استاندارد 80 سانتیمتر برخوردار است. با توجه به طرح چینش تابلو می‌تواند از 60 تا 110 سانتیمتر نیز متغیر باشد. ضخامت ورق بدنه در اسکلت آن حداقل 2 میلیمتر و اسکلت نگهدارنده آن را معمولا از جنس پروفیل، فولاد یا نبشی آهنی و … می‌سازند.

با توجه به اینکه این نوع تابلوها در طیف گسترده‌ای موجودند، می‌توان با لحاظ کردن فاکتورهایی نظیر: اندازه، شکل ظاهری، پیکربندی و استانداردهای محافظتی، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تابلو برق ایستاده فشار ضعیف

تابلوهای برق فشار ضعیف یا LV به تابلوهایی با سطح ولتاژ قابل تحمل، حداکثر 1000 ولت هستند؛ اجزای تشکیل دهنده آن‌ها شامل: کنتاکتور، ترانس، بی متال تک فاز و سه فاز، انواع فیوزها، ریل، شینه یا باس بار، کلیدهای نشتی جریان، ترمینال و … می‌شود.

در دو نوع ایستاده ثابت و کشویی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ اگر محل نصب تابلو برق، فضای کافی از طرفین داشته و نیاز به دسترسی تجهیزات از پشت و جلو باشد، مدل ایستاده فشار ضعیف گزینه مناسبی است. معمولا ابعاد استاندارد تابلو برق فشار ضعیف نوع ایستاده شامل: ارتفاع 200 سانتیمتر و عرض و عمق استاندارد 50 سانتیمتر می‌شود.

نوع دیگر تابلو برق ایستاده شامل: مدل تابلو فشار ضعیف بوده که با نوع ایستاده چند خانه و یا قابل دسترسی از جلو و پشت شناخته می‌شود.

انواع تابلو برق ایستاده

تابلو برق ایستاده دارای انواع مختلف زیر است:

  • تابلو برق ایستاده ثابت

در این تابلوها، باس بار اغلب در قسمت فوقانی نصب شده و از طریق شینه یا کابل با کلید و سایر تجهیزات الکتریکی مانند: کنتاکتورها، رله‌ها و … ارتباط پیدا می‌کند.

  • تابلو برق ایستاده قابل دسترسی از جلو

همانطور که از نامش پیداست، دسترسی در این نوع تابلوها برای فرمان، تعویض فیوز و لوازم، همه اتصالات سرکابل و کابل‌های ورودی، خروجی و سیم و… تنها از قسمت جلوی آن امکان دارد و می‌تواند شامل یک یا چند سلول باشد.

  • تابلو برق ایستاده قابل دسترسی از پشت

دسترسی در این نوع تابلوها به‌منظور تعویض تجهیزات و اتصالات کابل و سیم و … از پشت تابلو صورت می‌گیرد، اما تجهیزات اندازه‌گیری و فرمان از سمت جلوی تابلو انجام می‌شود.

  • تابلو برق تمام بسته ایستاده چند خانه‌ای

در این نوع تابلو هر سلول به‌منظور فرمان ماشین آلات، نصب کلیدهای متفاوت، فیوزها و لوازم اندازه‌گیری، شینه‌کشی عمودی، خانه‌بندی متغیر دارد و همچنین دارای شینه اصلی افقی جهت امکان توسعه به چند سلول است.

  • تابلو برق تمام بسته ایستاده چند جعبه‌ای

در این نوع تابلو، از متصل شدن جعبه‌ها به یکدیگر، تابلو ایستاده چند جعبه‌ای تشکیل می‌شود. اجزای این تابلوها نظیر: شینه، فیوز، کلیدها و … که هر کدام در قطعات مساوی با جعبه‌های چدنی یا فولادی ساخته شده‌اند.

0/5 (0 نظر)